Søknadskjema
For å starte prosessen med refinansiering med sikkerhet i bolig må du først fylle ut vårt søknadsskjema. I søknaden må du fylle inn en del informasjon om eksisterende gjeld og inntekt, så det kan være greit å skaffe seg en oversikt over ditt nåværende gjeldsbilde og kreditorer før du starter på søknaden. Da er det lettere og raskere å fylle ut søknaden om refinansiering med sikkerhet i bolig.
Dokumentasjon
Når du har sendt inn søknaden trenger vi å få tilsendt dokumentasjon. Du kan sende inn dokumentasjonen via e-post eller via kvitteringssiden når søknaden er innsendt. Vi trenger følgende dokumentasjon: Kopi av 3 siste lønnsslipper, skattemelding for 2019, og utskrift fra gjeldsregisteret som viser en oversikt over din usikrede gjeld.
Etter at vi har mottatt dokumentasjonen fra deg vil en av våre rådgivere starte med saksbehandlingen av din søknad om refinansiering med sikkerhet i bolig. Rådgiveren vil i løpet av kort tid ta kontakt med deg for å gjennomgå informasjonen du har oppgitt i søknaden og hvilken løsning som vil være best for situasjonen din.
Signer lånetilbud med banken
Deretter vil rådgiveren presentere din søknad for bankene, og forhandle frem best mulig vilkår for deg. Rådgiveren vil oppdatere deg i denne prosessen og til slutt presentere et lånetilbud til deg dersom dette lar seg gjøre i din situasjon. Når lånedokumentene er signert, innfrir banken dine eksisterende lån, slik at du får kvittet deg med dyre lån, betalingsanmerkninger og inkassosaker. Deretter får du én faktura å forholde deg til – og bedre oversikt over din personlige økonomi.